IFSMA Publication Goes International!

On May 8, 2023, the international English-language first edition of the work, which was realized by IFSMA experts in terms of content and has since been selected and dubbed by many experts as the standard work in the field of sales and marketing automation, saw the light of day. The eBook made the start and already few days thereafter also the hard-bound hardcover book was available.

On about 500 pages, around 30 groundbreaking and innovative articles again set content impulses and milestones for this field of knowledge. Already on the first day, the content was downloaded more than 1000 times. This is already a considerable number for such a specific work, with which this book sets itself apart from other books published in this field right from the start. In any case, it is a considerable and impressive value to beat, since the German edition from 2021 has been downloaded a total of more than 1 million times to date.

Am. 8. Mai 2023 hat die internationale englischsprachige Erstausgabe des von Experten des IFSMA inhaltlich realisierte und mittlerweile von vielen Experten zum Standardwerks im Bereich Sales und Marketing Automation auserkorene und titulierte Werk das Licht der Welt erblickt. Den Start machte das eBook und bereits wenige Tage danach war auch das hart gebundene Hardcover-Buch verfügbar.

Auf rund 500 Seiten werden im Rahmen von rund 30 Weg weisenden und innovativen Artikel wiederum inhaltliche Impulse und Meilensteine für dieses Wissensgebiet gesetzt. Bereits am ersten Tag wurde der Inhalt mehr als 1000 mal heruntergeladen. Dies ist für ein solches spezifisches Werk bereits eine beachtliche Zahl, mit der sich dieses Buch bereits von Beginn an von anderen in diesem Bereich publizierten Büchern absetzt. Es gilt ohnehin einen beachtlichen und beeindruckenden Wert zu schlagen, da die deutsche Ausgabe aus dem Jahr 2021 insgesamt mehr als 1 Million mal downgeloadet worden ist bis heute.

Bildschirmfoto 2023 04 27 um 16.13.10 | IFSMA

„I am very pleased that we have managed in such a short time to update all the contributions of the current version on the one hand, and also to expand the book by about 40% new, highly relevant contributions. My thanks go to all authors, contributors and supporters. Above all, my thanks go to Prashanth Mahagaonkar at Springer Verlag.“

Prof. Dr. Uwe Hannig
Vorstand IFSMA
Universität Ludwigshafen

Bildschirmfoto 2023 04 28 um 14.53.00 | IFSMA

The publisher about the book

Based on the latest insights and research, this book clarifies what you need to know about marketing and sales automation, how to manage projects to implement it, how to select and use tools, and what results can be achieved. It also outlines what to expect in the future, such as automating corporate communications and human resources.

The spectrum of topics ranges from the creation of a valid database in the context of applied AI for the realization of predictive intelligence to the impact of data regulations such as the European General Data Protection Regulation (GDPR) when addressing customers and prospects to recommendations for the selection and implementation of the necessary IT systems. In addition, experts will report on their experiences in the field of conversion rate optimization (CRO) and provide tips and assistance for optimizing and ensuring the highest RoI for marketing and sales automation. Special attention will be paid to the interlinking of marketing and sales and the management of the customer journey as well as the improvement of the customer experience

Der Verlag über das Buch

Dieses Buch klärt auf der Grundlage neuester Erkenntnisse und Forschungen, was man über Marketing- und Vertriebsautomatisierung wissen muss, wie man Projekte zu ihrer Umsetzung leitet, Tools auswählt und einsetzt und welche Ergebnisse erzielt werden können. Darüber hinaus wird skizziert, was in Zukunft zu erwarten ist, wie z.B. die Automatisierung der Unternehmenskommunikation und des Personalwesens.

Das Themenspektrum reicht von der Schaffung einer validen Datenbasis im Kontext angewandter KI zur Realisierung von Predictive Intelligence über die Auswirkungen von Datenvorschriften wie der europäischen Datenschutzgrundverordnung (GDPR) bei der Ansprache von Kunden und Interessenten bis hin zu Empfehlungen für die Auswahl und Implementierung der notwendigen IT-Systeme. Darüber hinaus berichten Experten über ihre Erfahrungen im Bereich der Conversion-Rate-Optimierung (CRO) und geben Tipps und Hilfestellungen zur Optimierung und Sicherstellung des höchsten RoI für die Marketing- und Vertriebsautomatisierung. Ein besonderes Augenmerk wird auf die Verzahnung von Marketing und Vertrieb und das Management der Customer Journey sowie die Verbesserung der Customer Experience gelegt.

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